Web d'ECOM

Saltar al menú principal


Utilitats de la web d'Ecom


ECOM - Menú principal

Saltar al contingut


notícies

inici » notícies » detall de la notícia

ECOM ha presentat un repte a la hackaton HackForGood

Usuaris del Servei d’Assistència Personal i tècnics de l’entitat han explicat què és l’assistència personal i què vol dir tenir una vida independent a un públic que posteriorment tenia menys de dos dies per elaborar software o hardware amb benefici social.

‘Hackaton’ és un terme usat en les comunitats ‘hacker’ per referir-se a una trobada de programadors l’objectiu de la qual és el desenvolupament col·laboratiu de software (programari) -encara que en ocasions pot haver-hi també un component de hardware (maquinari)-. En aquesta ocasió, entre el 26 i el 27 de febrer, l’esdeveniment s’anomenava HackForGood i tenia com a objectiu que es proposessin reptes i es desenvolupessin solucions “per construir un món millor”. Ha estat promogut per Telefónica i organitzat al costat de la ETSI de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de Madrid, la Fundació Hazloposible i la startup MashmeTV amb el suport de la Xarxa de Càtedres Telefónica; i ha tingut més de 14 seus diferents i connectades.

El repte d’ECOM

Davant la necessitat de crear eines per facilitar i millorar la comunicació entre les persones usuàries del Servei d’Assistència Personal, ECOM ha presentat el seu repte a la trobada tecnològica i un dels equips, format per Victor Gallego i Gerard Alonso, ha desenvolupat una eina que han anomenat MyPa.

Els ‘hacker’ van conversar amb els dos usuaris del SAP d’ECOM que van arribar-se a la seu del HackforGood a Barcelona i van voler saber quines funcionalitats trobaven a faltar.

Tal com defineixen l’aplicació, “MyPa connecta a les persones amb discapacitats físiques amb assistents personals. Poden buscar, filtrar i comparar aquests perfils per triar qui és el millor assistent personal per a elles. També preveu una eina per a emergències si l'usuari necessita un PA en un curt període de temps”.

Descriuen com van fer-ho: “Un cop vam tenir els requeriments escrits, vam construir una aplicació web, perquè ens van dir que és la tecnologia més accessible per a les seves necessitats. Utilitzant Symfony al ‘backend’ i HTML5 al 'front end', vam tobar-nos amb un producte molt usable”.

Amb només 24 hores havien de tenir la seva proposta; intentar esbrinar tot allò més important que un usuari d'aquestes característiques podria necessitar era difícil, com també ho era realitzar una aplicació web accessible per a tot tipus d'usuari.

En el desenvolupament del motor de cerca, els creadors afirmen estar orgullosos d’haver après a utilitzar el reconeixement de veu per tal d'executar els comandaments. A més també reconeixen haver après a validar el client des del primer moment.

Què segueix per MyPa? Els joves expliquen que potser el següent pas podria ser la definició d'un model de negoci que millor s'adapti per a aquesta aplicació i la faci sostenible.

Sigui com sigui, des d’ECOM agraïm l’organització del HackforGood a Barcelona, des de la UOC i la UPF, l’oportunitat d’assistir a l’esdeveniment per presentar en persona el nostre projecte d’assistència personal, així com el repte que havíem pensat.

Al Victor Gallego i el Gerard Alonso, els agraïm l’escolta i l’atenció per entendre les nostres necessitats i el seu enorme treball per començar a desenvolupar una eina que pot ser de gran utilitat per al nostre col·lectiu.


ecom (4 símbols ecom)

Gran Via de les Corts Catalanes, 562, pral. 2a, 08011 Barcelona
tel. 93 451 55 50 fax 93 451 69 04 ecom@ecom.cat