Un milió d'euros menys per programes destinats a persones amb discapacitat

El Govern espanyol destinarà el 2013 un milió d'euros menys per programes dirigits a persones amb discapacitat, segons el projecte de Llei de pressupostos generals de l'Estat presentat aquest dissabte pel ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, al Congrés dels Diputats.

Mentre que el 2012 es van destinar gairebé cinc milions d'euros, l'any seran quatre. Els programes per a persones amb discapacitat tenen com a objectiu la promoció sectorial i la integració d'aquest col·lectiu. Són programes que duen a terme les organitzacions sense ànim de lucre destinats tant a persones amb discapacitat com a les seves famílies.

També pateix una retallada el Reial Patronat sobre Discapacitat, que presenta un pressupost per import de 2,29 milions d'euros, amb una disminució del 7,60%, això és 200.000 euros menys.

L'esport paralímpic, que tan bon paper acaba de protagonitzar a Londres 2012, percebrà 550.00 euros menys, mentre que a les federacions esportives espanyoles de discapacitats se'ls retallen 254.000 euros.

La tisora també afecta el Centre Nacional de Tecnologies de l'Accessibilitat (CENTAC), que comptarà amb 37.600 euros menys.

Font: El Economista

Notícies relacionades

Descobreix les notícies relacionades, els projectes i l'impacte de la nostra tasca en la comunitat.

Nova edició de la formació "Agents del canvi: Validadores d'accessibilitat"

El Congrés aprova la reforma de les lleis de dependència i discapacitat, amb nous drets i mesures per promoure l'autonomia personal

Setmana Europea de la Mobilitat: ECOM denunciem que el bus interurbà continua limitant el dret a la mobilitat de les persones amb discapacitat