Una nova manera d'entendre la mobilitat i la comunicació

El Centre Especial de Treball Esclatec, presenta al públic dues eines tecnològiques que ha desenvolupat amb el suport de l'Institut Municipal de persones amb discapacitat de l'Ajuntament de Barcelona (IMD).

Esclatec, que forma part de l'Associació Esclat, federada a ECOM, és referent per a la inserció laboral de persones amb greus discapacitats. El dia 20 de març, en un acte públic organitzat per l’IMD, Esclatec presenta dues de les seves creacions juntament amb tres aplicacions més d’altres empreses i fundacions: BCN Inclou, Mapp4all i Prometteo.

Estel

La cadira omnidireccional d'Esclatec que permet moure's en qualsevol direcció i amb un espai mínim, inclús fer desplaçaments laterals i en paral·lel a un pla, paret o mobiliari. Una vegada s'ha executat la maniobra de distància respecte al pla, el sistema permet el desplaçament lateralment sense necessitat d'executar altres maniobres.

En l'enllaç que us indiquem, hi ha més informació del producte.

EsclaTIC

És una nova app de missatgeria instantània per a tablets i mòbils creada per Esclatec amb el suport de l'IMD, pensada per ser utilitzada per persones amb diferents graus de dificultats de comprensió, físiques i de mobilitat. Amb aquest programari es pot accedir i utilitzar la xarxa d'Internet per a l'enviament d'imatges i text. Les persones destinatàries són persones usuàries de comunicadors o ordinadors de comunicació augmentativa, que en el cas de l'Associació Esclat són més de 160 usuaris.

Esclatec disposa d’un departament propi de recerca, desenvolupament i innovació per al disseny i la producció de productes, amb tecnologia i patents pròpies, per al sector de les Ajudes Tècniques a les persones amb discapacitat i per als sectors industrial, logístic i energètic. Des d’aquest departament d’R+D+I adapten i personalitzen els seus productes a les necessitats particulars de cada empresa.

Enllaços d'interès

Notícies relacionades

Descobreix les notícies relacionades, els projectes i l'impacte de la nostra tasca en la comunitat.

Nova edició de la formació "Agents del canvi: Validadores d'accessibilitat"

El Congrés aprova la reforma de les lleis de dependència i discapacitat, amb nous drets i mesures per promoure l'autonomia personal

Setmana Europea de la Mobilitat: ECOM denunciem que el bus interurbà continua limitant el dret a la mobilitat de les persones amb discapacitat