El Servei d’Inclusió Laboral d’ECOM aconsegueix 339 contractacions per a persones amb discapacitat física aquest 2020, malgrat la crisi per la pandèmia

El Servei d’Inclusió Laboral (SIL) d’ECOM ha aconseguit 339 contractacions per a persones amb discapacitat física i/o orgànica aquest 2020, una xifra que suposa 177 contractacions menys que el passat any 2019 i que s’atribueix a la forta crisi econòmica que ha causat la Covid-19, que ha agreujat encara més les dificultats d’inclusió al mercat laboral d’aquest col·lectiu.  

La pandèmia ha canviat la manera de treballar dels professionals de la inclusió laboral del SIL ECOM, que s’han hagut d’adaptar en un termini molt curt per poder continuar acompanyant, ara a través d’un suport virtual, tant a les persones amb discapacitat física i/o orgànica en el procés de cerca de feina, com a les empreses amb les quals treballa aquest servei. 

El SIL d’ECOM  ha mantingut en tot moment la seva activitat i és gràcies a la seva feina que s’ha pogut continuar atenent a les persones; en total, aquest 2020 s’han atès a 1262 (573 dones i 689 homes), i s’ha aconseguit inserir a 206 persones, de les quals 120 han entrat a formar part d’empreses ordinàries i 86 a empreses protegides.  

En comparació, el passat 2019, en una situació normalitzada, es van atendre 1404 persones (601 dones i 803 homes), i es va aconseguir inserir laboralment a 347 persones, de les quals 220 van passar a formar part d’una empresa ordinària i 148 persones a una empresa protegida.  

Aquest 2020, també s’han gestionat 634 ofertes de feina, mentre que l’any 2019 en van ser 713 i, s’ha treballat amb 833 empreses, un xifra més alta que la de l’any 2019, en què van ser 612. 

D’altra banda, des del SIL d’ECOM també s’han gestionat 113 ofertes per a persones en situació de vulnerabilitat derivades d’altres entitats. Aquesta xifra és un indicador de l’efectivitat del treball en xarxa amb altres organitzacions de la inclusió laboral adreçades a col·lectius vulnerables, ja que les ofertes s’han captat i gestionat des del servei d’ECOM, però s’han compartit amb altres entitats i la contractació ha estat per a persones ateses en altres entitats. 

Segons les dades recollides, la pandèmia ha afectat greument la inclusió laboral de les persones amb situació de vulnerabilitat, com són les persones amb discapacitat física i/o orgànica. A més, el tancament i les restriccions per a l’activitat de diferents sectors com ara la cultura, la restauració, el turisme o les botigues –sobretot en l’àmbit del sector dels serveis en què moltes vegades no és possible el teletreball-, han comportat que no s’hagin fet noves contractacions i que les persones que ja treballaven s’hagin vist afectades per un ERTO. 

Així i tot, l’equip tècnic d’inclusió laboral d’ECOM ha aconseguit continuar donant suport al col·lectiu, ja que per a les persones amb discapacitat, la inclusió laboral és un aspecte de gran importància en el camí cap a la vida independent dintre de la comunitat, ja que la independència econòmica és un primer pas.