Agència Catalana del Consum

Descripció:

Organisme autònom de la Generalitat de Catalunya adscrit al Departament d'Empresa i Ocupació. Té personalitat jurídica pròpia, autonomia administrativa i plena capacitat d'obrar per acomplir les seves finalitats. 
Àmbit d'actuació: Catalunya 
El seu objectiu és garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis. 

Serveis/actuacions: 

  • Informació: Les persones consumidores i les empreses sobre els seu drets i els seus deures en matèria de consum i la forma d'exercir-los. 
    • de forma general a través del web i a través fulletons, publicacions, i tots els mitjans de comunicació 
    • de forma personalitzada a través del telèfon d'atenció al ciutadà 012 o a les oficines de l'organisme. 
  • Formació: Les persones consumidores, empresaris i empresàries, professionals dels organismes públics de consum i de les associacions de consumidors, a través de xerrades i seminaris i cursos de formació. I s'educa els nens i nenes i el jovent en el consum responsable. 
  • Actuació: Per a la resolució dels conflictes que sorgeixen entre les empreses i les persones consumidores, a través dels mecanismes de mediació i arbitratge. Per millorar el funcionament del mercat de productes i serveis, a través del control i la inspecció i també, si escau, la regulació normativa. I ho fa garantint la protecció dels drets de les persones consumidores i la competitivitat de les empreses. 

Qui hi pot accedir:

Qualsevol persona o col'lectiu que vulgui informació o resoldre conflictes sobre temes de consum.

Contacte:

Agència Catalana del Consum 
C.Pamplona, 113 
08018 Barcelona 
Tel 93 551 66 66 ó 012 
consum@gencat.cat 

Web:

Agencia Catalana del Consum