Nou servei d’atenció als passatgers amb mobilitat reduïda als aeroports europeus

A partir del 26 de juliol, en compliment del Reglament 1107/2006 de la Unió Europea, AENA (Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea) posarà en marxa en tots els aeroports europeus un servei d’atenció al passatgers amb mobilitat reduïda que té com a objectiu garantir a aquest col•lectiu el transport aeri entre qualsevol punt de la geografia europea.

El 27 de juliol entrarà en vigor el Reglament 1107/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2006, sobre els drets de les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda en el transport aeri, que estableix les condicions d’accessibilitat relatives tant a les infraestructures aeroportuàries com als sistemes d’informació i comunicació.

El servei a Espanya
En els aeroports espanyols aquesta nova mesura comunitària donarà servei a aquells passatgers que tenen dificultats de mobilitat i que necessiten ser acompanyats al seu seient i ajut personal complet; a aquells viatgers que requereixen ajut durant el trasllat entre l’avió i la terminal però que són autosuficients per embarcar i desplaçar-se dins l’avió; i també a les persones amb discapacitat visual i auditiva.

Les persones que vulguin accedir a aquest servei cal que el sol•licitin, com a mínim, amb 48 hores d’antelació, i necessàriament a l’hora de fer la reserva o adquirir el bitllet.

A Espanya es pot sol•licitar aquest servei trucant al 902 404 704 o a través de la web de AENA www.aena.es, sempre amb 48 hores d’antelació, ja que si no es sol•licita amb aquest temps de marge no podrà garantir el servei sol•licitat.

El dia del viatge en qüestió, la persona que ha sol•licitat aquest servei s’ha de dirigir al punt de trobada ‘Sense barreres’ a l’hora acordada, o en el cas que no s’hagi acordat una hora concreta, dues hores abans, com a mínim, de l’hora prevista de sortida del vol. La localització d’aquests punts de trobada es poden consultar a la web d’AENA, www.aena.es. Un cop situat al punt de trobada, l’usuari del servei haurà de pulsar un intercomunicador i esperar que el personal autoritzat el reculli.

La persona que sol•liciti aquest nou servei serà atesa i acompanyada durant el procés de facturació i en els controls de seguretat, fins arribar al seu seient a l’avió. AENA assegura que també se l’ajudarà amb el seu equipatge personal, així com en el moment del desembarcament i la recollida de l’equipatge.