ECOM i FGC uneixen esforços per millorar l’accessibilitat a la xarxa de Ferrocarrils

ECOM i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han signat avui un conveni de col•laboració amb l’objectiu d’unir esforços per continuar millorant l’accessibilitat a la xarxa dels Ferrocarrils, que actualment ja està adaptada al 95%.

L’acord contempla l’assessorament d’ECOM en la planificació, el desenvolupament i seguiment de les mesures d’accessibilitat previstes en el Pla d’Accessibilitat d’FGC, així com en la planificació de noves accions que puguin millorar l’accés al transport especialment als viatgers amb algun tipus de limitació motriu, d’acord amb el pla anual previst.

A més, ECOM també durà a terme la supervisió de camp de les mesures implementades (a nivell d’accessibilitat física, d’ús, d’informació i de comunicació), i oferirà formació especialitzada als treballadors i treballadores d’FGC sobre l’atenció a persones amb necessitats especials.

Segons informacions de FGC, actualment el 91% de la seva xarxa ja està adaptada, 29 de 33 estacions a la línia del Vallès i el 100% de les 43 estacions de la línia Llobregat Anoia. A més, els trens de les dues línies també estan adaptats. Aquestes xifres situen FGC com un dels operadors de referència a nivell mundial en matèria d’accessibilitat.

D’altres aspectes destacats del Pla d’Accessibilitat d’FGC és l’atenció als invidents, amb encaminaments específics a les andanes i vestíbuls de pràcticament totes les estacions, i també a les persones amb discapacitat auditiva, que gaudeixen d’un sistema d’atenció personalitzat per videoconferència als Centres d’Atenció al Client de Plaça Catalunya i Plaça Espanya.