ECOM ofereix un Taller d’Educació Física Inclusiva adreçat al professorat

RECONEGUDA PEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT, AQUESTA FORMACIÓ TÉ COM A OBJECTIU AFAVORIR LA PRÀCTICA D’ESPORT DELS INFANTS AMB DISCAPACITAT
Els dies 16, 17 i 18 de juliol, ECOM ofereix als mestres d’Educació Física d’Infantil, Primària i Secundària un ‘Taller d’Educació Física Inclusiva’, que té per objectiu afavorir la pràctica d’esport dels infants amb discapacitat escolaritzats en centres d’ensenyament ordinari.
Aquesta formació, que està reconeguda pel Departament d’Ensenyament, pretén millorar la preparació dels professionals de l’ensenyament quant als principis d’escola inclusiva i sobre les necessitats i l’atenció a la discapacitat a l’aula, dotant-los de recursos i metodologia inclusives que els permetin adaptar les activitats esportives (futbol, volei, bàsquet, atletisme...) perquè puguin ser practicades per tothom, en independència de les seves característiques.
Les inscripcions per a aquesta formació estan obertes fins el 10 de juliol i cal formalitzar-les a través de l’enllaç que us posem en aquesta mateix pàgina. El cost del curs és de 90 €.
PROGRAMA DEL TALLER D’EDUCACIÓ FÍSICA INCLUSIVA
- Breu repàs històric sobre el concepte de discapacitat i autonomia personal.
- Breu repàs sobre el concepte d’esport i discapacitat.
- Context de l’escola inclusiva a Catalunya (història, principis i lleis).
- Com adaptar les activitats físiques escolars més habituals (futbol, volei, bàsquet, atletisme, balls de saló, jocs de grup, etc.)
- Esports adaptats (bòquia, golbol, eslàlom)
- Programació d’un trimestre. Recursos per demanar material.
ECOM, especialitzada en l’atenció a les persones amb discapacitat física, té una llarga experiència en l’impuls d’una escola inclusiva en què tothom pugui estar escolaritzat i aprendre en igualtat d’oportunitats. Des de 1987, ofereix a les escoles d’ensenyament ordinari un Servei de Suport a l’Escola Inclusiva (SMIE), que té per objectiu facilitar a l’escola assessorament i un monitor de suport per facilitar la participació dels alumnes amb discapacitat en les activitats que poden tenir una dificultat per a la mobilitat com poden ser les excursions i/o les colònies.